fredag 18 september 2009

Jiiippppiiiiieeeeee!!!!!!!!

Äntligen kan jag opereras!!!!!!!

Vad jag har längtat och väntat i snart ett och ett halvt år på att få komma upp på fötter igen och slippa rullstolen!
Idag startade vi resan till Sundsvalls sjukhus vid halv åttatiden. Jag hade tid på ortopeden kl. 10 men allt var försenat och vi var inte klara förrän vid 12 tiden. Då hade jag fått träffa min duktiga och mycket trevliga läkare, som nu bedömde att operationen äntligen går att genomföra. Jag blev lugnad av doktorn med att han har stor tilltro att allt kommer bli bra. Jag fick träffa en kvinna som planerade operationstider och eftersom jag fick dubbel, dubbel förtur så fick jag passera de flesta i operationskön.
Måndagen den 28 september skrivs jag och Kennet in på patienthotellet där vi sover en natt. Tisdag morgon ska jag vara tidigt på inskrivningsavdelningen för provtagningar, samtal med narkosläkare osv. Detta tar några timmar och sen blir jag inskriven på en vårdavdelning. Kennet åker då hem och jobbar onsdag och torsdag. Onsdagen den 30 september är den dag som operationen ska ske. Läkaren opererar alla såna här svåra fall i Västdernorrland och berättade att det rör sig om i snitt 4-5 per år.
Ni får hålla alla tummar och stortår att jag kommer upp på benen igen vad det lider....

Vi var även till Söråker och drack kaffe hos goda vänner.

Hemresan fick ett avbrott på Höga Kustenhotellet där vi lyxade till med en supergod middag för att fira operationsdatumet.

Tack till svärmor Kerstin och svärfar Kurt, som åkte hit och rastade hundarna!

Nu ska vi bara slappa!

Kram och trevlig helg
Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar