fredag 8 maj 2009

Mormors goding....igen!


Marcus Nordin...mormors lilla groda...

Hej på er alla!

Så har det blivit fredag igen. Det är inte klokt vad tiden går.

Denna vecka har jag inte skrivit någonting alls i bloggen, som ni kanske har märkt.... Detta beror på att jag helt enkelt inte ha orkat. Och varför det, undrar ni kanske. Jo...det har varit så struligt när det gäller omläggningen av mitt trycksår på foten. Vår vårdcentral, Ankaret, har gett mig fel tider mm mm... Jag har själv fått leta sköterskor som har tid att hjälpa mig med omläggningen. Sköterskorna har ju fått stressa, då de utöver sina inbokade patienter, även fått ta hand om mig. Och detta tack vare att jag fått en lapp med tid för nästa besök, som de sen bokat in fel tid i datorn....suck.

På bilden ser ni mitt barnbarn Marcus. Till veckan blir han 8 månader. Han har i denna vecka fått sina första två tänder! Som ni ser på bilden, har han en tyghjälm på huvudet. Han har börjat dra upp sig lite och ramlar och slår sig. Tror bestämt att han är lik sin mamma Elin. Vi fick använda hjälm på henne också då hon var i Marcus ålder. Hon reste sig mot möblerna och ramlade ofta baklänges.

Nu ska jag ta och röja upp bland alla papper och tidningar som samlats i en hög på köksbordet den senste veckan.

Ha det så bra och var rädda om varandra.

Kram / Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar