lördag 9 maj 2009

Doris fyller 7 år idag!


Hallonbackens Fantasy Hart Girl "Doris" född 2002-05-09

Tänka sig att vår gosiga Doris har hunnit bli 7 år! Det känns som om det var igår som hon föddes... Tur att man inte blir äldre själv...eller blir man det kanske...hihi.

Jag kommer så väl ihåg när vår, numera 11 åriga Cavalier Fanny (Hallonbackens Bambiella Girl) födde tre fina Cavalierflickor. Tyvärr dog en av valparna efter några dagar av okänd anledning. Men Doris och hennes syrra, som kallas för Daisy, växte och frodades. Båda två lärde sig snabbt att gå ut på gården när de skulle göra sina behov. De älskade att vara ute på gården och leka bland blommor och blad. Trots att de bara var två stycken valpar så förstörde dem fler blommor än vad någon vår/sommarkull någonsin gjort... Men kul hade dem!

Vi får väl hitta på något gott till Doris idag. Kanske lite köttfärs, vi får se.

Förresten så måste jag berätta om Doris namn...om någon undrar.... Hon har som ett hjärta i pannan och då tyckte jag det passade bra att döpa henne efter det... Men......som ni ser så har hon fel stavning på sitt namn. Jag satt en mycket sen kväll, trött till tusen, sysselsatt med att fylla i en blankett för registrering av valparna hos Svenska Kennelklubben. Jag skrev Hart, ropade på min dåvarande man, som kom och sa att det var rätt stavat.....Själv tyckte jag att det såg fel ut, men trött som jag var så trodde jag på vad han hade sagt, dumt nog... Sedan dröjde det tre, fyra dagar, innan stamtavlorna kom med posten. Då, innan jag öppnade brevet, så gick jag och kollade i min ordbok. Jodå, jag fick mina misstankar besannade. Hart betyder Hjort...och det passar faktiskt in på Doris. Hon har barit gracil och snabb...

Nu ska jag inte trötta ut er mera.

Ha en bra lördag! Kram/ Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar