onsdag 20 maj 2009

Ytterligare en dagsresa till Sundsvall.....

Hej alla vänner!

I måndags var jag till Vårdcentralen Ankaret för att göra en omläggning av mitt trycksår på fotknölen. Sköterskan tyckte att det blivit en rodnad runt omkring såret, vilket gjorde mig mycket orolig! Jag åkte hem och grät och tyckte allt var pyton. Tog mig samman och ringde till min "ängel" Lena på ortopeden i Sundsvall. Hon lugnade mig och sa att det nog bara var nåt tillfälligt, men gav mig en tid hos henne idag kl. 9.30. Som tur var så är Kennet ledig idag och kunde således skjutsa mig dit. Lena tittade på såret och det gjorde även Kennet. Båda sa att det såg jättefint ut och att rodnaden försvunnit!!! Naturligtvis kom tårarna även då, men inte av förtvivlan, utan av glädje. Jag är ju en känslomänniska och gråter för allt....
Vanan trogen, blev det ännu ett besök på IKEA.... Men nu, när vi efter så många besök där, hittar överallt, så går våra inköp snabbt. Idag blev det en ny bäddmadrass och två nya kuddar till vårt gästrum.
När vi var hemma i huset igen så visade det sig att min bärbara dator hade gått sönder! Hemska tider!!!!! En dag innan garantin skulle gå ut och en timme innan Elgiganten stängde....snacka om tur i oturen. Får ta och installera min stationära, helrenoverade dator tills vidare. Just nu sitter jag vid gubbens bärbara här vid köksbordet.

Godnatt och sov gott ni som kan. Själv lär jag få det svårt att ligga i natt pga min värk.

Kram Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar