torsdag 15 oktober 2009

Är jag riktigt vaccinerad......


Jajjamän!!!!
På torsdagseftermiddagen sällade jag mig till den skara människor som liksom jag, är i riskzonen för att få svininfluensan.
Det hela tog uppskattningsvis sammanlagt 5 minuter från det jag började köa och tills dess jag fick sticket i armen. Helt smärtfritt var det också.
Om tre veckor, omkring den 5 november är det dags för spruta nummer två.
Det känns skönt att äntligen ha fått ta första sprutan. Jag vet inte om jag skulle klara av att än en gång bli så sjuk som jag var för ett par veckor sen. De trodde ju t.om att jag fått "grissjukan" då, men proverna visade på rosfeber i stället.
Ikväll kom min son Andreas hit med egenhändigt bakad appelkaka med kolasås och pecanötter på......sååååå gudomligt gott. Han fick lov att ta hem det som blev över...annars hade jag nog inte kunnat hålla mig ifrån den.
Kennet åt surströmming till middag idag. Han smällde i sig ca 20 filéer,,,! Själv åt jag gravad lax.
Ha dcet så bra och kram på er alla!

2 kommentarer: